LIVE Castel Rally Clasament MEDIA Arhiva Parteneri Concurs de eleganta

Regulament particular

Rev. 3.2/07.05.2017

NOTA IMPORTANTA


Toate sporturile cu motor sunt potential periculoase. Este responsabilitate a participantilor a conduce vehiculul cu atentie si in conditii de siguranta in orice moment, cu respectarea Codului Rutier.

ClassicCarClub.ro, Oficialii si Arbitri Raliului nu pot fi trasi la raspundere pentru orice fel de prejudiciu cauzat de participanti si vehiculele lor, nici de catre terti, indiferent de ce natura prejudiciului.


1. DESCRIEREA EVENIMENTULUI

1.1. 'Castel Classic Rally' , editia a III-a , este o competitie de regularitate organizata de ClassicCarClub.ro, in perioada 26-27 mai 2017. Raliul se va desfasura in conformitate cu regulamentul evenimentelor istorice ale prezentulului Regulament Particular, Regulament general al Campionatului de Raliuri de Regularitate pentru Vehiculele Istorice.

1.2. 'Castel Classic Rally' , editia a III-a , este a II-a etapa din Campionatului de Raliuri de Regularitate pentru Vehiculele Istorice din Romania.

1.3. Clasamentul final nu se bazeaza pe viteza maxima sau timpi cei mai scurti, ci este bazat pe respectarea de catre fiecare echipaj a vitezelor medii impuse. Viteza medie pe intreg parcursul evenimentului nu depaseste 50 km/ora pe drumuri Nationale si Judetene sau 70km/ ora pe autostrazi. Evenimentul va avea loc pe drumuri deschise traficului, organizatorul neinchizand nicio parte a traseului de la traficul regulat.

2. OFICIALI

2.1. Oficialii 'Castel Classic Rally' constituie Comitetul de Organizare format din :

Directorul Raliului: Laszlo Robert
Control Tehnic : Kovacs Levente
Seful comisiei de arbitraj : Dudi Levente

3. LUNGIMEA TRASEULUI

3.1. Traseul Raliului 'Castel Classic Rally' cca 320km.
3.2. Toate punctele de control (CO) si timpurile ideale sunt indicate in Road Book si in Carnetul de bord. Toate distantele sunt masurate in kilometri.
3.3. Road Book-ul va fi inmanat tuturor echipajelor inainte de Start.

4. VEHICULE ELIGIBILE:

4.1.Pentru admiterea la start vehiculele concurente trebuie sa fie in perfecta stare tehnica, sa fie curate si inscriptionate conform cerintelor organizatorului.

4.2. Vehiculel istorice eligibile vor concura pe mai multe categoriile, dupa cum urmeaza:
Clasa A (Ancester) – fabricat pana la 31 decembrie 1904
Clasa B (Veteran) - fabricat intre 1 ianuarie 1905 pana la 31 decembrie 1918
Clasa C (Vintage) - fabricat intre 1 ianuarie 1919 pana la 31 decembrie 1930
Clasa D (Post Vintage) - fabricat intre 1 ianuarie 1931 pana la 31 decembrie 1945
Clasa E (Post War) - fabricat intre 1 ianuarie 1946 pana la 31 decembrie 1960
Clasa F fabricat dupa 1 ianuarie 1961 pana la 31 decembrie 1970
Clasa G fabricat dupa 1 ianuarie 1971 pana la 31 decembrie 1980
Clasa H fabricat dupa 1 ianuarie 1981 pana la 31 decembrie 1987
Clasa Y fabricat dupa 1 ianuarie 1988 pana la 31 decembrie 1992 (maxim 5 participanti)
Clasa M motociclete fabricate pana la 31 decembrie 1987

4.3. Daca o categorie are mai putin de 3 vehicule inscrise la start aceasta va fi combinata cu categoria urmatoare.

5. PARTICIPANTII ELIGIBILI:

5.1. Cererile de participare sunt evaluate de catre Comitetul de Organizare. Pilotul trebuie sa aiba permis de conducere valabil. Membrii echipei care nu au permis de conducere valabil nu pot conduce pe parcursul raliului, nerespectarea acestei prevederi fiind penalizata cu excludere.

5.2. Comitetul de Organizare isi rezerva dreptul de a refuza orice cerere de participare fara sa explice motivele.

6. PUBLICITATEA

6.1. Concurentii trebuie sa afiseze pe masinile lor materiale publicitare - inmanate de catre organizatori precum si placile raliului cu numarul de concurs (pe portiere sau geamurile laterale).
6.2. Este interzisa publicitatea altor evenimente cu masini de epoca fara acordul expres al Organizatorilor.

7. ECHIPAMENT PARTICIPANTI:

7.1. Nici o limitare pentru tinute.

8. REGULI GENERALE:

8.1. ETAPE

8.1.1. Startul in toate etapele se va da in ordinea numerelor de concurs din minut in minut.
8.1.2. Este interzisa prezentarea la start a concurentilor inaintea timpului stabilit prin Lista de Start. Intrarea la Start in avans si blocarea altor concurenti se penalizeaza cu 150 de puncte.
8.1.3. Ratarea startului pentru orice motiv se penalizeaza cu 150 de puncte. Concurenti care au ratat startul unei Etape se pot prezenta la startul urmatoarei etape unde vor porni conform Listei de Start.
8.1.4. Etapa se deschide cu 15 minute inaintea orei de start si se inchide 15 minute dupa ora stabilita a plecarii ultimelei masini.

8.2. CONTROALE ORARE (CT):

8.2.1. Timpul oficial este afisat la Controlul Orar de la Start si este ora exacta de la Radio Romania Actualitati.
8.2.2. Arbitrul va marca ora de plecare/sosire in Caietul de Bord sub semnatura sa. Concurentii nu au dreptul sa scrie in Carnetul de Bord, cu exceptia eventualelor spatii special rezervate si marcate. Orice modificare adusa de echipaj in Carnetul de Bord va fi penalizata cu 100 de puncte.
8.2.3. Vehiculele nu pot intra in zona de control orar inainte de timpul lor ideal in afara de situatie in care este permisa sosire in avans. Orice diferenta intre timp ideal si timp realizat va fi penalizata cu 10 puncte pentru fiecare minut de avans sau intarziere.
8.2.4. Intârziere maxima la oricare Control Orar in timp este de 15 minute.
8.2.5. Ratarea unui punct de CO va fi penalizata cu 150 de puncte.
8.2.6. Punctul de CT se deschide cu 15 minute inaintea orei calculate pentru sosirea primei masini si se inchide 15 minute dupa ora stabilita (conform timpului ideal) pentru sosirea ultimei masini.

8.3. TESTELE DE REGULARITATE (TR):

8.3.1. Testul de Regularitate (TR) sunt efectuate, ca parte din cursul normal al Raliului de regularitate, pe drumuri deschise traficului. Ca si in restul concursului, echipele trebuie sa adapteze viteza lor, in conformitate cu indicatiile rutiere. Daca pe parcursul unei TR se gaseste indicator rutier cu viteza mai mica decat cea impusa prin Carnetul de Bord , atunci echipajul trebuie sa respecte viteza indicata legal. Daca restrictia este urmata de un semn rutier de anulare a limitarii vitezei, viteza poate revini la cea impusa de organizator.
8.3.2. Finisul TR este marcat de un panou de culoare rosie. La o distanta de aproximativ 50 m inainte de finalizare a TR se gaseste un panou de culoare galbena. Este interzisa oprire intre cele doua panouri. Eventuala oprire intre cele doua panouri se va penaliza.
8.3.3. TR vor fi cronometrate la 1/10 secunde. Fiecare secunda abatere de la timpul ideal va fi penalizata cu 1 punct.

8.4. CONTROL ORAR (CO):

8.4.1. Pe parcursul Raliului vor fi punctele de CONTROL ORAR. In aceste puncte participanti sunt obligati sa se opreasca iar arbitri vor marca prin stampilare sau semnare trecerea lor in Carnetul de Bord. Lipsa unei stampile de CO se penalizeaza.
8.4.2. Punctul de CO se deschide cu 15 minute inaintea timpului calculate pentru trecerea primei masini si se inchide 15 dupa timpul calculate pentru trecerea ultimei masini.

9. ECHIPAJ SI ECHIPE

9.1. Echipajele sunt formate din pilot si un copilot si pot avea un total de 4 membri. Intreaga responsabilitate apartine pilotului care trebuie sa posede permis de conducere valabil la data desfasurarii raliului, pentru categoria de vehicul corespunzatoare.
9.2 Pe durata fiecarui eveniment, membrii echipajului, respectiv pilotul si navigatorul, pot schimba posturile intre ei daca ambii poseda permis de conducere valabil pentru tipul respectiv de vehicul.
9.3 In Cadrul CRRVI se pot forma echipe din echipajele participante la evenimente. Fiecare echipa poate fi alcatuita de 3-5 echipaje, iar la clasamentul echipelor vor puncta cele 3 echipaje din echipa care au cele mai putine puncte de penalizare. Pentru inscrierea echipei se percepe de organizator o taxa de 100RON per eveniment.

10. CONTESTATII

10.1 Toate contestatiile trebuie depuse in scris si predate Directorului Raliului cel tarziu la 10 minute dupa anuntarea rezultatelor.
10.2. Contestatiile se taxeaza cu 100 RON, taxa restituibila doar daca in urma analizei contestatia este considerata intemeiata.
10.3. Contestatiile vor fi analizate de Directorul Raliului si Arbitri iar decizia lor este definitiva.

11. PREMII

11.1 Premiile acordate sunt urmatoarele :

1. CLASAMENT pentru fiecare categorie separat - 1, 2, 3
2. Trofeu Dacia locul - 1, 2, 3
3. CLASAMENT general locul - 1, 2, 3
4. Cel mai vechi vehicul care a terminat raliul

Organizatorul poate decide sa acorde si alte premii speciale si cupe.

REZUMAT DE PENALIZARI :

1. Ratare start Etapa la minutul impus: 900 puncte
2. Intrare in Startul Etapei inaintea minutului impus si/sau blocarea concurentului care are start in minutul respectiv: 150 puncte
3. Avans la Control Orar (CO): maximum 900 puncte
4. Intarziere la Control Orar (CO): maximum 900 puncte
5. Avans la Probele Speciale (TR): 0,1 punct per 1/10 secunde, (1 pct/secunda) maximum 150 puncte
6. Intarziere la Probele Speciale (TR): 0,1 punct per 1/10 secunde, (1 pct/secunda) maximum 150 puncte
7. Oprire sau mersul inapoi pe Testul de Regularitate (TR): 150 puncte
8. Lipsa stampilei de la Control de Trecere (CT): 150 de puncte
9. Neprezentarea Foii de parcurs, inscrieri/modificari in rubricile oficiale sau pierderea ei: 150 puncte
10. Lipsa fotografii: 150 puncte
11. Depasirea vitezei la puncte de masurare a vitezei: 900 puncte
12. Abordare gresita la un punct de control orar (sosire din directie gresita): 150
13. Lipsa la loc vizibil abtibilduri numere concurs / sponsori / organizatori (oferit de organizatori): 150 puncte / abtibild